You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialise correctly.

Microfinanțarea în general

Uneori numită şi activitatea bancară pentru cei săraci, microfinanţarea clasică este o abordare foarte simplă a activităţii de finanţare, care s-a dovedit eficientă în ajutarea oamenilor foarte săraci din întreaga lume de a-şi îmbunătăţii situaţia. Oamenii care trăiesc în sărăcie, au nevoie de o gamă diversă de servicii financiare pentru afacerile lor. Microfinanţarea le oferă acces la serviciile financiare de bază, precum credite, conturi de economii, servicii de transfer de bani şi microasigurări.

 

Bazându-se pe cunoştinţele lor provenite din tradiţii şi pe instinctele antreprenoriale, oamenii foarte săraci, printre care multe femei, utilizează împrumuturile mici, diversele servicii financiare micro, precum şi sprijinul din partea organizațiilor locale numite instituţii de microfinanţare (IMF) pentru întemeierea, susţinerea, sau extinderea afacerii lor. O IMF este o organizaţie - uniune de credit, bancă comercială, ONG financiară sau cooperativă de credit - care oferă servicii financiare pentru cei săraci.

 

Criteriile care definesc microfinanțarea includ: mărimea creditului- împrumuturile sunt foarte mici; utilizatorii ţintă- microîntreprinzători şi gospodării cu venituri mici;grupuri mici - de 5-8 clienţi (care garantează unul pentru creditul celuilalt); perioadă de rambursare scurtă - în economiile informale variază între 4 şi 6 luni; rambursări frecvente - plăţi săptămânale la ofiţerii de credite; utilizarea fondurilor-pentru generarea de profit şi dezvoltarea afacerii, dar şi pentru folosul comunităţii. În mare parte, termenii şi condiţiile produselor de microcreditare sunt flexibili, uşor de înţeles şi adaptaţi la condiţiile locale ale comunităţii respective.

 

Idea de bază a microfinanţării româneşti coincide cu cea clasică: acordarea creditelor mici şi a altor servicii financiare, în scopul reducerii stării de nevoi materiale ale microîntreprinzătorilor, crearea de locuri noi de muncă sau sprijinirea noilor idei de afaceri. Microcreditarea este cerută pe piaţa financiară română dar pe lângă ideea de bază apar şi alte aspecte, care diferă de microcreditarea tipică ţărilor mai sărace.

 

Din cauza standardelor de viaţă mai ridicate în România, sumele de credit sunt mult mai mari decât în ţările în curs de dezvoltare, iar condiţiile creditării diferă şi ele: perioadă mai îndelungată, existenţa garanţiilor materiale (garantarea în grup se foloseşte mai rar), supraveghere mai puţin frecventă a clientului. Există două deosebiri esenţiale, una  prin faptul că metoda de creditare de bază, cea în grupă este completată de alte produse financiare; a doua deosebire că în România doar în jur de 43% dintre clienţi sunt de gen feminin, pe când în ţările mai sărace mai peste 80% dintre clienţi sunt femei.

 

separator

Mai mult de:

18.240

credite acordate

289.947.770 RON

volum acordat

22.815

locuri de muncă susținute

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialise correctly.